מומחי שיווק דיגיטלי נתקלים לא מעט בבעלי עסקים שמעוניינים לנהל לעצמם את הקמפיין הממומן.
הסיבות לכך הן בעיקר:
- תקציב נמוך שאינו מאפשר העסקת בעל מקצוע – עסקים רבים, בייחוד בשנה הראשונה לפעילותם, לא יכולים להרשות לעצמם עלות של מנהל קמפיינים.
- חוסר אמון במנהלי קמפיינים – יש מי שנכוו ממנהלי קמפיינים בעבר שלא הביאו תוצאות וקיבלו על הניהול ועל עלות המדיה סכומים גבוהים. בעלי עסקים כאלה אינם רוצים או חוששים לעבוד שוב עם בעל מקצוע נוסף בתחום.
- חוסר בידע והמלצות – בעלי עסקים אינם יודעים את מי להעסיק וכתוצאה מכך מוותרים על הרעיון.
- עודף ידע – בעלי עסקים שמשקיעים שעות רבות בלמידת הנושא מסרטונים ביוטיוב, קריאה בבלוגים ובקבוצות פייסבוק. הידע הנרחב שרכשו מקנה להם תחושה שהם יודעים לנהל קמפיין על אף שלא למדו מעולם בצורה מסודרת.
אז בואו נבחן: האם אתם, בעלי עסק או מנהלי שיווק בחברה קטנה, מסוגלים לנהל בעצמכם קמפיין ממומן לעסק או שעדיף לתת את המשימה לגורם מקצועי?
ניהול קמפיין ממומן לעסק באופן עצמאי – היתרונות:
- חיסכון כספי – היתרון הראשון הוא כמובן העלות.אם החלטתם לנהל את הקמפיין בעצמכם – תוכלו לחסוך את הכסף שהייתם מוציאים על מנהל קמפיינים ותשלמו רק את עלות המדיה,למשללפייסבוק או לגוגל אדס.
- שיקול מושכל – במיוחד בתקציבים קטנים חשוב להתנהל בחוכמה ולפעמים עלות ניהול קמפיין על ידי גורם חיצוני תעלה באופן יחסי הרבה לעומת עלות המדיה עצמה וזה לא ישתלם.
דוגמה: עלות ניהול הקמפיין – 2000 ש"ח ועלות המדיה – 3,000 ש"ח.
לעומת עלות ניהול קמפיין: 2,000 ש"ח והשקעה של 10,000 ש"ח במדיה.
בפירוט השני של הסכומים היחס בריא יותר לבעל העסק, כיוון שהוא עומד על 20% מהמדיה (זה בדרך כלל הסכום שגובים מנהלי קמפיינים). -
אין מי שמכיר את העסק שלכם יותר טוב ממכם – בעלי עסקים מכירים בדרך כלל יותר טוב מכולם את העסק שלהם. להסביר לבעל מקצוע על העסק, היתרונות והבידול שלו (כפי שעושים בקליטת לקוח בניהול קמפיינים) לוקח זמן רב. כמו כן, העבודה לא נגמרת בזה. כשעסק שוכר מישהו, עליו גם לפקח אחר הקריאטיב של המודעות, על תוצאות הקמפיינים ולהיות עם יד על הדופק. זה לא מתאים לכל אחד ולכן היתרון הגדול בניהול הקמפיין באופן עצמאי על ידי בעל העסק הוא חיסכון בזמן.
העברת ניהול הקמפיין לגורם מקצועי – היתרונות:
- חיסכון בזמן – במקום לנהל את העסק אפשר לתת למישהו אחר לנהל את הקמפיין – נכון שלכאורה זה לא מסתדר עם הסעיף הקודם, אבל אם אתם סומכים על המקצועיות של הגורם המקצועי שפניתם אליו, זה דווקא יכול לחסוך לכם הרבה זמן לשים את המפתחות אצל בעל מקצוע.
- מקצועיות וניסיון – מי שזה המקצוע שלו הוא מעודכן יותר (והתחום הזה כל הזמן משתנה ומתעדכן ומי שלא בעניינים יתקשה לעקוב), בעל ידע וניסיון רבים יותר מבעל עסק ממוצע.
- חיסכון בהתמודדות טכנית – לא כל בעלי העסקים מסוגלים טכנית ונפשית להתמודד עם ניהול קמפיין וחלק מהם פשוט לא מעוניינים להיכנס לזה.
- לראות את טובת העסק – מנהל קמפיינים טוב הוא מי שדואג לאינטרסים של העסק ויידע לבחור את המדיה המתאימה ביותר ואת התמהיל המומלץ ביותר, למשל:
– לעסק של סדנאות למנהלים מנהל הקמפיין יבחר בלינקדאין
– לאינסטלטור -גוגל חיפוש
– לפסטיבל חדש -באנרים בפייסבוק
הדרך השלישית – לקבל ייעוץ נקודתי
יש גם אפשרות שלישית לניהול קמפיינים: במקום להחליט בסוגיה בעל העסק או מנהל קמפיינים מקצועי, אפשר להיעזר במישהו חיצוני, שאחת לתקופה יסתכל על הקמפיינים, וייתן פידבק לגבי הניהול והתוצאות.
לצורך כך, אפשר להיפגש עם מנהל קמפיינים באופן חד פעמי או באופן קבוע, נאמר, אחת לשבועיים.
עכשיו בחנו את עצמכם: האם אתם מסוגלים לנהל בעצמכם את הקמפיין של העסק או שעדיף לתת את זה לאיש מקצוע?
לפניכם 10 שאלות – נסו לבחון את עצמכם:
- יש לי זמן לנהל את הקמפיינים של העסק שלי.
- יש לי חשק ואנרגיה להתעסק בזה.
- אני בעל/ת ידע בבחירת המדיות המתאימות לעסק שלי.
- אני יודע/ת לבנות קמפיין הכולל בנייתקהלים בפייסבוק, עריכת מחקר מילות מפתח בגוגל, שכפול מודעות וקבוצות מודעות, שכפולקהלים והעלאת רשימות למערכת.
- אני קורא/ת על חידושים בתחום באופן שוטף.
- אני יודע לכתוב קריאטיב למודעות בעצמי.
- אני יכול/ה לבצע אופטימיזציות לקמפיין פעם בשבוע לפחות.
- אני יודע/ת לנהל טבלת ניהול קמפיינים.
- אני יודע/ת לנתח את הנתונים: אחוזי הקלקה, אחוזי המרה, כמות חשיפות, עלות לקליק ועוד.
- אני יודע/ת לקבל החלטות באמצע/סוף הקמפיין לגבי ההמשך בעקבות ניתוח הנתונים.
אם עניתם בחיוב לגבי 5 מתוך 10 – אתם מסוגלים לנהל בעצמכם את הקמפיין!
כמה הכתבה הזו עזרה לך?
הקלק/י על הכוכב
דירוג ממוצע 3.5 / 5. מספר דירוגים 2
עדיין אין דירוגים...איזה כיף שאת/ה המדרג/ת הראשונ/ה 😍