ניהול קמפיינים דיגיטליים – הדרך האפקטיבית ביותר להביא לקוחות או מכירות לעסק. הפרסום הדיגיטלי הוא פרוגרמטי, כלומר פועל בתוך מערכת פרסום ייחודית לכל מדיה.
ניהול קמפיינים ppc | קמפיין ממומן PPC
ישנן כמה שיטות לניהול קמפיינים, העיקרית היא PPC – Pay Per Click.
בשיטה הזו, אתם משלמים על כל קליק שנלחץ במסגרת הקמפיין. זאת לעומת תשלום לפי חשיפות, שהוא מומלץ אם מה שחשוב לכם הוא להגיע לחשיפה רחבה.
ניהול קמפיינים דיגיטליים דרך סוכנות או לבד?
הרבה עסקים קטנים וגדולים כאחד, מתמודדים עם השאלה: האם לנהל את הקמפיין לבד או דרך סוכנות?
בדרך כלל, הדבר תלוי תקציב וידע – בתקציבים קטנים, עד 3,000 ש"ח – מומלץ לנהל לבד את הקמפיינים. בוחרים מדיה אחת ולומדים אותה או לוקחים ייעוץ נקודתי.
בתקציבים של מעל ל-3,000 ש"ח – כדאי לתת לסוכנות מומחית לנהל את הקמפיין. הסוכנות יכולה גם לבחור את המדיה המתאימה ולבצע אופטימיזציה.
מה בעצם כוללת עבודת ניהול הקמפיין?
ניהול קמפיין PPC הוא מורכב. אלה חלק ממרכיביו:
- אפיון קהל ותחקור חברה/עסק לצורך הגדרת המטרות והיעדים של הקמפיין.
- בדיקת עמוד נחיתה/אתר ומשוב על חומרים נוספים כמו טקסטים, תמונות או סרטונים.
- תכנון מסע לקוח מיטבי לחברה על מנת להשיג את המטרות שנקבעו.
- החלטה האם לעבוד עם טופס לידים או עם דף נחיתה.
- המלצה על מדיה או מדיות שייתנו מענה למטרה והמלצה על תקציב.
- הקמת קמפיין במערכת הפרסום – ניסוח מודעות והגדרות מתאימות במערכת.
- אופטימיזציות שוטפות ושינויים בקמפיין בהתאם לתוצאות.
איך קובעים תמהיל מדיה לכל חברה/עסק?
תמהיל המדיה הנכון מותאם לכל חברה לפי:
- מטרות החברה
- היכן נמצא קהל היעד
- מסע הלקוח שמנהל הקמפיינים תכנן
- תקציב
איזה סוגי קמפיינים דיגיטליים קיימים ובאיזה לבחור?
קיימים עשרות סוגים של קמפיינים דיגיטליים, החוכמה היא לדעת להכיר את ההבדלים ביניהם ולבחור את האפשרות הטובה ביותר לחברה/עסק שלכם. בשביל זה אני כאן.
פרסום בגוגל וביוטיוב
קמפיינים בחיפוש (מתאים למוצרים שיש להם ביקוש) וקמפיינים לרשת המדיה.
פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם
קמפיינים של מעורבות, המרות, לידים או הודעות לתקציבים קטנים או גדולים.
פרסום בלינקדאין
קמפיינים של לידים וגיוס עובדים - מתאים במיוחד לחברות B2B
פרסום בטבולה ואאוטבריין
קמפיינים העושים שימוש במודעות נייטיב - תוכן איכותי שמשתלב בפיד של האתרים המובילים.